Київський клуб аматорів астрономії "Астрополіс"

astromagazin.net
* *
Ласкаво просимо, Гість. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтеся.
16 Листопада 2024, 16:15:08

Увійти

google


Автор Тема: Карбонові ноги?  (Прочитано 1099 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Саша Наумов

  • Клуб Астрополіс
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 1458
  • Подяк: 612
  • Refractorman
Карбонові ноги?
« : 14 Січня 2019, 12:59:02 »
. - .

В кого є практичний досвід роботи з карбоновими трубками?

Маю нав'язливе бажання - замінити сталеві труби в триподі на карбонові.
Ціль - знизити вагу трипода і трохи зменшити довжину ніг.
Планую в подальшому використовувати монтування Аdvanced VX для мобільного астрофото,
тому вага і габарити - важливі.


Маю такі сумніви/питання:
- чи вистачить 1мм товщини стінки карбонової труби ? чи треба принаймні 2мм, або краще 3мм ?
- чи є небезпека, що карбонова трубка трісне, коли її прижмуть гвинти ззовні ?
- чи є небезпека, що карбонова труба зламається під вагою монтування і телескопа ?
- яка "поперечна" прочність карбонової труби ?

Взагалі, чи варто витрачати зусилля на такий апгрейд?
Записаний
Agema SD 150 + WS-400

Серега

  • Клуб Астрополіс
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 7851
  • Подяк: 1165
Re: Карбонові ноги?
« Відповідь #1 : 14 Січня 2019, 13:01:42 »
. - .

гвинтами не можна тиснути, не любить він точкових навантажень.

а по іншим пунктам - яка вага сетапа? який діаметр трубок?
Записаний
Подякували

Саша Наумов

  • Клуб Астрополіс
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 1458
  • Подяк: 612
  • Refractorman
Re: Карбонові ноги?
« Відповідь #2 : 14 Січня 2019, 13:07:49 »
. - .

а по іншим пунктам - яка вага сетапа? який діаметр трубок?

Монтування важить приблизно 8кг, сетап важитиме не більше 10кг, плюс противага - не пам'ятаю, близько 2кг (не рідна сілестронівська, а легша).

Діаметр трубки наружний - 50мм, є опції з товщиною 1, 2 або 3мм (інші товщини - під замовлення).

Стосовно точкових навантажень - дякую, прийму до уваги.
Напевне, зроблю невеличку вставку з дюралі, щоб її наружний діаметр дорівнював внутрішньому діаметру трубки.
Тоді, сподіваюсь, ця вставка прийме на себе частину навантаження.
Записаний
Agema SD 150 + WS-400

Огарков Сергей

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 3702
  • Подяк: 227
Re: Карбонові ноги?
« Відповідь #3 : 14 Січня 2019, 13:08:15 »
. - .

Я бы не менял. Укоротить - можно, если есть необходимость, а вот экономия веса сомнительна. А проблемы с сопроматом могут возникнуть. Саша, посмотри какой вес у этих 3-х трубок. Там крохи на самом деле.
Записаний
Инструменты - рефрактор 125/1080, "Мицар" на Еку-3-2, HEQ-5 Pro SynScan, МАК-127/1500, БПЦ20х60.
Подякували

Серега

  • Клуб Астрополіс
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 7851
  • Подяк: 1165
Re: Карбонові ноги?
« Відповідь #4 : 14 Січня 2019, 13:23:59 »
. - .

ну выигрыш в весе на фоне всего сетапа небольшой выйдет.
С сопроматом ничего не станется, карбоновые трубы достаточно жесткие, 1мм стенки хватит.
Записаний
Подякували

vtorkalo

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 253
  • Подяк: 370
Re: Карбонові ноги?
« Відповідь #5 : 14 Січня 2019, 13:33:16 »
. - .

сенс вже економити кілограм-другий при загальній вазі сетапу 30-40кілограм? Навряд астрофото сетап буде важити менше 30 кіло
все одно без машини нереально
Записаний
Sky watcher 200/1000 EQ5 with GoTo (AstroEQ), EOS 550Da, Guide 50/200 QHY5II mono

Саша Наумов

  • Клуб Астрополіс
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 1458
  • Подяк: 612
  • Refractorman
Re: Карбонові ноги?
« Відповідь #6 : 14 Січня 2019, 13:40:49 »
. - .

сенс вже економити кілограм-другий при загальній вазі сетапу 30-40кілограм? Навряд астрофото сетап буде важити менше 30 кіло
все одно без машини нереально

Та ні, не буде там ні 30 ні 40кг.

Труба телескопа - невеличка, десь до 8кг; монтування 8кг, противага 2 кг, трипод ~4кг - загалом менше ніж 25кг.
Коли зважу все це - цифри поточню.

Зазначу - коли плануєш летіти з усім цим добром в літаку - кожний кілограм стає важливим
і може трансформуватись в "вічнозелені", які доведеться заплатити за перебільшення ваги багажу
Записаний
Agema SD 150 + WS-400


Yvk

  • Клуб Астрополіс
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 4931
  • Подяк: 476
    • Не адмін на деякий час
Re: Карбонові ноги?
« Відповідь #7 : 14 Січня 2019, 13:59:13 »
. - .

Може тоді розраховувати на противагу з подручного матеріалу типу пляшок з-під води, наповнених піском або щось на кшталт того? Щоб було гарно і з мінімумом "скотчу", роздрукувати якусь деталюху, що сідає на штангу, а вже до неї кріпляться пляшки. :)
Записаний
Подякували

Саша Наумов

  • Клуб Астрополіс
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 1458
  • Подяк: 612
  • Refractorman
Re: Карбонові ноги?
« Відповідь #8 : 14 Січня 2019, 14:02:47 »
. - .

Може тоді розраховувати на противагу з подручного матеріалу типу пляшок з-під води, наповнених піском або щось на кшталт того? Щоб було гарно і з мінімумом "скотчу", роздрукувати якусь деталюху, що сідає на штангу, а вже до неї кріпляться пляшки. :)

Гарна ідея - але то трохи інша історія,
я хочу зробити замість противаги батарейний блок, щоб виключити із сетапа окремий айтем "акумулятор".
Тому на противазі зекономити не вдасться.
Записаний
Agema SD 150 + WS-400
Подякували

Yvk

  • Клуб Астрополіс
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 4931
  • Подяк: 476
    • Не адмін на деякий час
Re: Карбонові ноги?
« Відповідь #9 : 14 Січня 2019, 14:04:58 »
. - .

Аккуми в противазі - це набагато краще ніж пісок в пляшках. :up:
Записаний

chabapok

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 134
  • Подяк: 13
Re: Карбонові ноги?
« Відповідь #10 : 21 Січня 2019, 23:39:09 »
. - .

По сопромату: не только толщина стенки важна - но и диаметр трубки. Вообще, карбон - штука специфичная. Мое мнение - если надумаете мотать, то сперва надо потренироваться на стекле, потому что 100% что вы первые 2-3 заготовки запорете, а цена карбона близка к космосу.

Есть еще вариант, можно попробовать купить половинки мачт для виндсерфинга б/у. У виндсерферов мачты состоят из двух половинок примерно равной длины, типичная суммарная длина 400..490, при этом, половинки иногда ломаются. И все дело в том, что эти мачты долгое время продавались только двумя половинками. Поэтому, у старых виндсерферов или в прокатах, или разместив объяву в барахолке, можно поискать половинки мачт, или даже сломанные половинку у которых один из обломков имеет нужную длину.
Мачты бывают полного диаметра (SDM) и уменьшенного (RDM). Внутренний диаметр SDM у основания 48мм, кверху мачты меньше. У RDM  - внутрений, насколько помню 32мм. (Могу померять/взвесить свою). И еще хорошо то, что в этих трубках волокно преднапряжено.

Впринципе, то же самое с гиками для виндсерфинга. Можно попытаться купить сломанный карбоновый гик, и возможно даже трубка с гика будет жестче трубки с мачты. Гики ломаются обычно по оправке или вблизи, и если сломанная мачта еще кое-как починяема - то гик практически непочиняем, поэтому по-идее стоить должен недорого. У гика обычно довольно длинная часть трубы - прямая. Один гик = две жестких офигенных трубы.

Если трубку прижмут винты - она треснет, если не сразу - то потом.

По жесткости и по "поперечной" жесткости. Если трубка будет самодельной - может сломаться, если ее неправильно сделать. Она может сначала "сложиться" и потом уже переломиться. По конкретно карбоновым трубкам: все зависит от того, как трубка намотана. Карбоновое волокно бывает направленное, и волокна поперек там чисто символические, с шагом сантиметров 10. А бывает тканое. И все зависит от того, как волокна будут расположены при намотке трубки. Если просто все волокна будут идти вдоль трубки, то скорей всего такая трубка будет очень непрочной на изгиб и может даже треснуть если ее неудачно уронить. А если будет некоторое кол-во слоев с волокнами поперек или под 45градусов, то ситуация будет значительно лучше.
Записаний
Подякували